یک نماینده مجلس فرانسه از حزب چپ‌گرای مخالف دولت، معتقد است که با توجه به سابقه رژیم صهیونیستی در درغگویی، اسرائیل مسئول ویرانی بیمارستان غزه است.

نماینده مجلس فرانسه: اسرائیل مسئول ویرانی بیمارستان غزه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در حالی که رسانه‌های غربی در سیاستی هم‌سو با دولت‌ها در مورد عامل هدف قرار دادن بیمارستان «المعمدانی» در غزه ابراز تردید و عنوان می‌کنند که «اسرائیل و فلسطین یکدیگر را مسئول حمله به بیمارستان» می‌دانند، ماتیلد پانو نماینده حزب چپ گرای «فرانسه تسلیم ناپذیر» اعلام کرد: این گزینه که ارتش اسرائیل بیمارستان را هدف قرار داده باشد، معتبرتر است.

وی در مصاحبه با رادیو «فرانس انتر» گفت: دولت اسرائیل پیشتر نیز بارها دروغ گفته است و معمولا در جنگ‌ها، ارتش‌ها دروغ می‌گویند.

این نماینده مجلس افزود: در سال ۲۰۰۹، دولت راست افراطی اسرائیل گفت که از فسفر سفید (در غزه) استفاده نکرده است و سپس اعتراف کرد (...) که این کار را کرده است.

وی همچنین به کشته شدن روزنامه‌نگار آمریکایی-فلسطینی شیرین ابوعقله در سال ۲۰۲۲، اشاره کرد و افزود: اسرائیل ابتدا مسئولیت ترور او را انکار کرد و سپس گفت که احتمالاً گلوله اسرائیلی بوده است.

پاریس هنوز در مورد عامل ویرانی این بیمارستان که گفته می‌شود منجر به شهادت ۵۰۰ فلسطینی شده، اظهار نظر رسمی نداشته است.

جنایت صهیونیست‌ها در غزه امروز وارد سیزدهمین روز خود شده است. سه‌شنبه شب، رژیم صهیونیستی با بمباران وحشیانه بیمارستان المعمدانی غزه مجروحان بستری و مردم پناه برده به این مرکز درمانی را به خاک و خون کشید؛ این جنایت در حالی رخ داد که کشورهای غربی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با تمام توان از رژیم صهیونیستی حمایت کرده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بامداد چهارشنبه اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا کنون از ۳ هزار نفر گذشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.